Статья посвящена анализу педагогических идей и принципов, на основе которых
развивалось японское образование в эпоху Мэйдзи, а так же делается попытка рассмотреть роль
правительственных реформ в этой области. В статье определяются хронологические рамки,
содержание и специфика этапов реформ в данной сфере. Рассматривается административное
управление и финансирование системы образования, а так же кратко охарактеризована структура
системы образования в Японии эпохи Мэйдзи.
Ключевые слова: система образования, эпоха Мэйдзи, реформа, европеизация, национализм.
Стаття присвячена аналізу педагогічних ідей та принципів, на основі яких відбувався
розвиток японської освіти в епоху Мейдзі, а також робиться спроба розглянути роль урядових реформ
у цій галузі. У статті визначаються хронологічні рамки, зміст і специфіка етапів реформ у даній сфері.
Розглядається адміністративне управління та фінансування системи освіти, а також стисло
охарактеризована структура системи освіти в Японії епохи Мейдзі.
Ключові слова: система освіти, епоха Мейдзі, реформа, європеїзація, націоналізм.
This article analyzes the pedagogical ideas and principles on which the Japanese education
developed in the Meiji period, attempts to address the role of government reforms in this area. The article
defines the chronological framework, the content and the specific stage of reforms in this area. We consider the
administration and financing of the education system, briefly described the structure of the education system in
Japan in the Meiji period.
Keywords: education, Meiji era, reform, Europeanization, and nationalism.