Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Перегляд Відділення економіки за назвою

Репозиторій DSpace/Manakin

Перегляд Відділення економіки за назвою

Сортувати за: Порядок: Результатів:

  • Vorkunova, O.; Hoteeva, N. (Економічні інновації, 2012)
    The article deals with the normative base of the maritime traffic, including the national legislation, international contracts and Merchant marine code of Ukraine that is the necessary element of insuring the competitiveness ...
  • Ilchenko, S. (Економічні інновації, 2011)
    У статті розглянуті різні рівні просторової побудови транспортних систем та методичні підходи до визначення та розвитку саме тих конфігурацій, які є найбільш привабливими в економічному, соціальному, інформаційному, ...
  • Safonov, O.; Yakovlev, A. (Економічні інновації, 2012)
    У статті визначається поняття “енергетичної безпеки”, аналізуються її особливості на макрорегіональному та субрегіональному рівнях. Показані причини виникнення енергетичної загрози в цих регіонах. Зроблені висновки про ...
  • Polovyan, O.V.; Kazakova, M.G. (Економіка промисловості, 2014)
    Currently, Ukraine is facing the strategic task of economic modernization on the basis of sustainable development. One of the most popular methods of state regulation of sustainable development is a strategic planning ...
  • Malyshko, O.V.; German, K.A. (Економічний вісник Донбасу, 2013)
    This article contains a systematic comparison of the Eurosystem and the US Federal Reserve System as the major economic regulators. Comparative analysis of these two systems was performed. Monetary policy essence and its ...
  • Yefremenko, V.; Gavrysh, O. (Економічний вісник Донбасу, 2018)
    In the article main principles of post-conflict restoration of the economic status of Donbas are defined; some macroeconomic indicators are analyzed (Global Competitiveness Index, Index of doing business, Index of Economic ...
  • Shabalina, L.; Khumran, R. (Економічний вісник Донбасу, 2018)
    Analysis of the global pharmaceutical market was conducted in the article as well as the main factors influencing its development, such as the research factor and the sickness rate of population. It was revealed that the ...
  • Bondar-Pidhurska, O. (Економічний вісник Донбасу, 2019)
    Scientific theories are generalized in the context of managing innovative factors of sustainable socially oriented economic development. Concepts of scientific theories aimed at ensuring sustainable innovative socially-oriented ...
  • Mohylova, A.Y. (Економіка промисловості, 2014)
    Substantiated that the structure of capital involved is the determining factor for predicting capitalization Odessa Cognac Factory. For this reason, to ensure capitalization of the enterprise of cognac industry in Ukraine ...
  • Ivanova, Z. (Економічний вісник Донбасу, 2017)
    The modern industrial enterprise has extremely complicated economic relationships with its counterparties. The insecure and dynamic relationships and interrelations, on the one hand, and the multifaceted company mission ...
  • Vartanian, A.V. (Економічні інновації, 2012)
    In this article the development of sustainable tourism in the territory of Ukraine is described. Natural-Reserved Fund of the country is the object of the tourist activities. The environmental legislation of Ukraine in the ...
  • Gonchar, V.; Kalinin, O. (Економічний вісник Донбасу, 2015)
    The article analyzed the importance of marketing to achieve steady business growth, the main strategy of internal development and marketing of its level of development, achieving competitive advantage and the main directions ...
  • Hajiyeva, E. (Економічний вісник Донбасу, 2018)
    The purpose of this article is to analyze the marketing mix (4P) of Azerbaijan UNESCO monuments and identify the need in order to get clear vision for future strategy. The article focuses on marketing mix of Azerbaijan’s ...
  • Pedko, I.; Hordiienko, V. (Економічний вісник Донбасу, 2019)
    The article defines the essence of the concept of marketing information, marketing research and a hierarchy of these concepts. The classification of marketing information, which has an applied focus on the creation of ...
  • Chebotarov, Ie. (Економічний вісник Донбасу, 2018)
    The article presents the general conclusions of the conducted by NGO "Resource. Help. Development" with the involvement of lecturers and students of the Chair of Economic Theory, Marketing and Entrepreneurship of the Lugansk ...
  • Kolosov, A.; Kolosova, K.; Savchenko, O.; Kucherenko, S. (Економічний вісник Донбасу, 2018)
    The preconditions for restoration and investment development of Donbass according to the international "Marshall Plan" in case of peaceful settlement of armed conflict are determined. Significant advantages of Donbass as ...
  • Miskiewicz, R. (Економічний вісник Донбасу, 2017)
    Selection of modern company development strategies by means of endogenous or exogenous growth, is highly individualised. It is believed, in economic practice, that mergers and acquisitions are a natural way of development ...
  • Parkhomenko, I. (Економічні інновації, 2012)
    Розглянуто основні проблеми в галузі інвестиційної та інноваційної діяльностей українських судноплавних компаній. Обґрунтовано необхідні та достатні умови ефективної реалізації інвестиційної діяльності судноплавних компаній ...
  • Klyaus, D.P. (Економічний вісник Донбасу, 2013)
    Maintenance of scenario method of prognostication of forming of social responsibility of personnel of machine-building enterprises is found out. External and internal factors which influence on the level of professionall ...
  • Gavrylov, M.; Zerkina, O. (Економічний вісник Донбасу, 2015)
    The article discusses methodological basis of personnel policy formation in the context of innovative development of the region. It was found out that establishment and implementation of the state personnel policy,as well ...

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис