Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Соцреалізм: між модерном і авангардом

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Гундорова, Т.
dc.date.accessioned 2018-03-24T15:33:01Z
dc.date.available 2018-03-24T15:33:01Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Соцреалізм: між модерном і авангардом / Т. Гундорова // Слово і Час. — 2008. — № 4. — С. 14-21. — Бібліогр.: 14 назв. — укp. uk_UA
dc.identifier.issn 0236-1477
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/131542
dc.description.abstract У статті йдеться про зв’язок соціалістичного реалізму, що трактується як естетичний феномен, з досвідом авангардизму й кітчу, лівого мистецтва й неоромантизму. Предмет дискусії – ототожнення соцреалізму з постмодернізмом, а також уніфікація самого поняття соцреалізм без урахування його відмінностей на різних фазах розгортання. Зокрема, у статті аналізується парадигма соцреалізму, змодельована на основі авангардистського експерименту з масовим мистецтвом, лефівського ототожнення мистецтва з конвеєрним тиражуванням способів формального опрацювання життєвого матеріалу, а також романтичної естетичної сублімації, яка стає “імітованою сублімацією”, іконічно втілюється через кітч та монополізує естетичне сприйняття, “запаковуючи” його в художній образ. uk_UA
dc.description.abstract This article problematises the relations between the socialist realism as an aesthetic phenomenon, on the one hand, and the experience of avant-gardism as well as kitsch, on the other hand; between leftist art and neoromanticism. The author of the essay criticizes those who tend to identify socialist realism with postmodernism, and also those who unify the notion of “socialist realism” in itself, without considering the differences peculiar to different phases of its development. In particular, the author makes inquiry into the paradigm of socialist realism based upon the experiments with the mass art typical of avant-gardism, the identification of arts with a conveyor-like production of methods for empirical material’s treatment, as practiced by LEF (Leftist Front for the Arts), and also upon the aesthetic sublimation of the Romanticism which becomes an “imitated sublimation”, being iconically embodied in kitsch and thus monopolising the aesthetic reception by way of packing it up into the image. uk_UA
dc.description.abstract В статье идет речь о связи социалистического реализма, который рассматривается как эстетический феномен, с опытом авангардизма и китча, левого искусства и неоромантизма. Предметом дискуссии служат ототждествление соцреализма с постмодернизмом, а также унификация самого понятия соцреализм без учета его отличительных особенностей на разных фазах развития. В частности, в статье анализируется парадигма соцреализма, моделируемая на основании авангардисткого эксперимента с массовым искусством, лефовского отождествления искусства с конвеерным тиражированием способов формальной обработки жизненного материала, а также романтической эстетической сублимации, которая становится “имитированной сублимацией”, иконически воплощается в китче и монополизирует эстетическое восприятие, “запаковывая” его в художественный образ. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Слово і Час
dc.subject ХХ століття uk_UA
dc.title Соцреалізм: між модерном і авангардом uk_UA
dc.title.alternative Socialist realism between modernism and avant-gardism uk_UA
dc.title.alternative Соцреализм: между модерном и авангардом uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис